Wednesday, October 6, 2010

DULU MILIK KITA, SEKARANG ENTAH DI MANA...


Senjata ini suatu masa dulu berada dalam simpanan saya.Setahun yg lalu,senjata ini telah diambil org.Siapa org itu hanya Allah yg Maha Tahu. Kasihan pada yg mencuri.Dah la mengambil milik org,rasa bersalahnya akan tetap menghantuinya sampai mati.Itu pun kalau muncul keinsafan di jiwanya.Kalau tidak,akan terus menjadi pencurilah seumur hidupnya. Keris dan pedang ini pusaka warisan keturunan saya.Sudah tertakdir,saya pemilik sementara.Sedihnya,dari berita yg saya dengar senjata ini sudah 'hilang' dari yg mencurinya.Entah mengapa,entah betul..saya tidak arif utk memikirkannya.Kalau masih ada rezeki saya...mungkin senjata ini akan kembali ke pangkuan.Hanya gambar ini menjadi kenangan dan ingatan.Cantik di pandang,terlalu jauh utk ku genggam.

No comments:

Post a Comment