Friday, December 17, 2010

TUDUHAN RASUAH : TGNA dilepaskan dari tuduhan.Kesnya ditutup...

Setelah melalui fasa yang memeritkan.Pelbagai hinaan,cercaan,makian dan fitnah yang berpanjangan maka KEBENARAN menjelma jua.Memang begitu selalunya.Kebenaran akan hadir di akhir kemelut.Simboliknya untuk memberi peluang dan ruang kepada manusia yang berhati busuk, insaf dan berfikir.Jika masih jumud dan keji,kebenaran akan memberi kata putus.

Kes rasuah haji yang dilemparkan pelbagai pihak terhadap TGNA dan keluarganya menemui nokhtah . SPRM dan Peguam Negara telah mengeluarkan kenyataan bahawa kes itu ditutup.Tiada bukti menunjukkan TGNA terlibat dengan tuduhan yang disiasat.Kemelut itu membukti pihak yang benar akan menang walaupun perlu melalui ujian yang bersimpang siur.Orang yg dikasihi Allah akan diuji semahu-Nya.

Tuduhan rasuah ke atas MB Kelantan YAB TG Datuk Nik Abdul Aziz b. Nik Mat akhirnya diputihkan kembali.SPRM menyatakan tuduhan ke atasnya tidak relevan.Hasil siasatan membuktikan wang tajaan yang dimaksudkan tidak diminta oleh TGNA.Urusan haji pada tahun tersebut juga tidak dilaksanakan oleh TGNA.Dengan demikian, kes itu digugurkan.Maknanya TGNA bersih dari tuduhan rasuah.Bertaubat la mereka yang buta hati dan buta jiwa kerana memandang serong kepada niat seseorang yang ingin beribadah.

Sepatutnya kita sama2 bersatu,berani bersuara untuk mencegah maksiat, kemungkaran yang berlingkar di sekeliling pemimpin negara bukannya berniat jahat ke atas mereka yang ingin beribadah kepada Allah.Setiap yang baik,siapa pun mereka kita perlu sama2 sokong.Sebaliknya dalam urusan jahat siapa pun mereka kita perlu berani menegur.Berani bersuara.Berani kerana benar.



No comments:

Post a Comment